Verjaardagsfeestje, wat gaan jullie doen?

Moderators: mama v dane en myla, Anja

Verjaardagsfeestje, wat gaan jullie doen?

Berichtdoor Lientje op 28 dec 2009, 23:24

Nou ja, zegt al genoeg. De verjaardagen komen eraan van onze kids.
Hier wordt het het eerste kinderfeestje dat we geven en ik vroeg me af wat jullie voor plannen hebben daarmee.
Hier moeten we een paar drukke jochies bezig zien te houden..... We blijven in ieder geval thuis. Vind het nog zo jong om al met vreemde kindjes op pad te gaan naar iets.
Lientje
Peuter

Re: Verjaardagsfeestje, wat gaan jullie doen?

Berichtdoor saskia op 29 dec 2009, 09:36

Misshcien heb je hier alvast iets aan?
http://www.kletsmama.nl/viewtopic.php?f=48&t=4651
saskia
Dreumes

Berichtdoor Kaatje31 op 29 dec 2009, 10:17

Het is bijna zo ver! Spannend zo'n kinderfeestje. Ik wil eigenlijk proberen om de bakfiets van de BSO te lenen (is van dezelfde organisatie waar ik werk). Dan neem ik max. 5 kindjes mee van Bram zijn klas op vrijdag. Dan gaan we thuis pannekoeken of poffertjes eten. En daarna een spelletje doen. Als ze daarna nog even vrij spelen of een filmpje kijken zijn we al heel ver denk ik. Ik denk dat ik de kids rond 15.30 weer op laat halen. Hopen dat de ouders dan vrij zijn..... Een leuk spelletje zal waarschijnlijk in de vorm van schat zoeken zijn......... Denk ik...... ;)
Afbeelding

mama van Bram 16-01-2005 en Lieke 26-05-2007
Kaatje31
Peuter

Berichtdoor saskia op 30 dec 2009, 09:40

Tip: ik heb in oktober een vriednin geholpen bij haar zoons eerste feestje! Eerst was het ook de bedoeling dat daar de ouders kids op gingen halen, maar ze heeft het op het laatste moment veranderd. Ze heeft de kinderen wat later laten bengen (zodat er eerst thuis voor ieder kind een rustmoment was) en heeft de kinderen om half 3 pas laten brengen! Voor de jarige Job even bijtank-tijd vanaf school en zelf heb je genoeg voorbereidingstijd... Van half 3 tot half 5 spelen, ctivitetien, cadeautjes uitpakken en om half 5 had ze de poffertjes klaar. Om 17 uur heeft ze zelf (met hulp van haar partner en mij (dus 3 auto's) ) de kinderen naar huis gebracht zodat je niet aan een excte eind-tijd vast-zat. Vond dat zelf wel een prima idee!
saskia
Dreumes

Berichtdoor Marjon op 30 dec 2009, 14:19

Maartje word volgende week woensdag 5 en vrijdag erna geeft ze haar kinderfeestje.
Het word een ballerina feest, door Maartje zelf verzonnen :)
Volgens Maartje gebeuren er op een ballerina feest de volgende dingen:
Koekhappen
Speurtocht
Pannenkoeken eten
Dansen

Dat gaan we dus doen! We hebben er zin in, wel bijzonder hoor zo'n eerste feestje.
Wij nemen de kinderen om kwart over 12 mee uit school op vrijdag en om 4 uur word iedereen weer thuis gebracht.
Mama van Maartje 06-01-2005 en Joep 16-02-2007
www.pand11.com
Marjon
Dreumes

Berichtdoor Joan op 31 dec 2009, 00:33

Zelf denk ik dat we het op een middag doen en dan de kids eerst even naar huis. Dat komt mijzelf ook beter uit omdat ik Juliette nog op bed heb s middags, dat is anders een drama.
Ik denk dan eerst maar taart eten met limonade, dansen, paar spelletjes doen, misschien wat gezelligs knutselen, even naar buiten als het lekker weer is en wilde kijken om wat smink spullen te kopen. annique zal het wel gezellig vinden als de kinderen blijven eten, even kijken wat we dan doen, patatjes en een ijsje toe ofzo, maar zal annique eens vragen. Misschien wil die liever cakejes bakken en versieren ofzo, dat is natuurlijk ook heel gezellig en kan prima met een groep aan tafel.

Spannend wel. Hoeveel kindjes mogen ze bij jullie vragen? Richtlijn is de leeftijd qua aantal ofzo toch? maar ja, wil ook niet echt iemand uitsluiten of 1 kindje wat dan niet mag komen is ook zo zielig.
Mamma van A nnique (10-02-05), M aurice (26-05-06) en J uliëtte (11-06-08)
Joan
Moderator

Berichtdoor Talitha op 31 dec 2009, 00:46

Heb nog weinig idee. Maar hoe denken jullie over die verrassingszakjes die ze mee krijgen naar huis. Boordevol smoep. Ik dacht toch echt niet dat ik daar aan mee ga werken zeg! Belachelijk. Is dat iets nieuws dat ze iets mee moeten krijgen?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Talitha
Kleuter

Berichtdoor karin op 31 dec 2009, 00:51

naomie word over 2 weken 5 en denk dat we voor de woensdagmiddag ervoor gaan
ze mag 5 kindjes uit de klas uitkiezen en die nemen we dan om half 1 mee naar huis het word een prinsessen feest hoezo origineel :blij: meisjes hé
maar goed we gaan dan eerst poffertjes eten (ipv brood :schaam: ) en daarna cadeautjes uitpakken denk ik een spelvorm dat naomie moet raden wie er verstopt zit om der een kleed en heeft ze het goed mag ze het cadeautje inpakken dan wil ze nog graag snoephappen in zon bak met water en is proevertje ook nog wel leuk geblinkdoekt raden wat je te eten krijgt hihi en nog een schilderijtej knutselen zon canvasje van de zeeman van prinsessen kost geen drol en dan vind ik het wel weer genoeg geweest en breng de kids na huis en ga lekker met naomie daarna bij de mac eten :blij: om vervolgens door na zwemles te gaan pfffff... nu al druk druk druk
Afbeelding
Afbeelding
karin
Kleuter

Berichtdoor saskia op 31 dec 2009, 09:40

[quote="Joan"] Misschien wil die liever cakejes bakken en versieren ofzo, dat is natuurlijk ook heel gezellig en kan prima met een groep aan tafel.

quote]

Ja, weer een TIP :-) Geen cake bakken, maar gewoon van een grote cake plakjes snijden en die versieren!
Meer ruimte om te versieren en gemakkelijker voor te bereiden.... Cake bakken kost natuurlijk best weer tijd...en in de tussentijd is de aandacht weg...is t dan nog leuk?? Terwijl je bijv met Ranja drinken direct 'de activiteit in kan zetten'.... (ook afgekeken hoor ;-))
saskia
Dreumes

Berichtdoor saskia op 31 dec 2009, 09:42

Talith: ben t heeeeelemaal met je eens: de verassingszakjes.... Onzin!
Ik ben van plan om tijdens Sems kinderfeestje te gaan schilderen op canvas doek (van die vierkante doeken van de action)...en geef die dan mee op t eind....Leek mij een beter plan ;-)
saskia
Dreumes

Berichtdoor Katootje op 31 dec 2009, 09:51

Talitha schreef:Heb nog weinig idee. Maar hoe denken jullie over die verrassingszakjes die ze mee krijgen naar huis. Boordevol smoep. Ik dacht toch echt niet dat ik daar aan mee ga werken zeg! Belachelijk. Is dat iets nieuws dat ze iets mee moeten krijgen?

Die zakjes delen ze hier zelfs al uit op school als traktatie. Het beland bij mij in de kast en als ik de kast dan opruim komt het uiteindelijk in de container terecht. Hier is het de "mode" dat de kinderen wat mee krijgen naar huis als kadootje maar daar doe ik niet aan mee. Waarschijnlijk krijgt Jorrit (net zoals ik vroeger) een bord mee met stukjes worst en kaas om te trakteren.

Als feestje doen we niet veel, Jorrit kan niet zoveel hebben dus ik denk dat we gewoon zn beste vriendje uitnodigen en dan gebakjes eten ed. Jorrit speelt toch eigenlijk alleen maar met zn beste maatje dus dan is de keuze snel gemaakt. (en met zn neefje maar die komt toch al wel op visite)
Jorrit 28 februari 2005
Sander 11 april 2007
Katootje
Kleuter

Berichtdoor Joan op 31 dec 2009, 12:54

een cake versieren....super idee. Dat is inderdaad veel beter! Lekker veel versierspul op de tafel en daarna kunnen ze het direct opeten!

Zelf wilde ik ook geen snoep meegeven maar bijv. een klein houten speelgoedje. Je kunt bij Lobbes echt super leuke kleine kadootjes kopen voor weinig geld. Tuurlijk zal dat ook wel gauw bij het vuilnis belanden maar beter als van die mega zakken snoep.
Mamma van A nnique (10-02-05), M aurice (26-05-06) en J uliëtte (11-06-08)
Joan
Moderator

Berichtdoor Anja op 31 dec 2009, 13:12

Hier wordt het ook een soort van prinsessenfeestje. Ga inderdaad ook lekker plakjes cake versieren en dan vooral veel roze en glitterig versierspul (dr oetker heeft dat) Een spelletje rondom cadeautjes geven en een kroontje of juwelenkistje versieren. En verder weet ik het nog niet. Nienke mag 5 kindjes uitnodigen. Oh en als er ook jongens bij zit dan wordt het een kastelenfeestje of iets dergelijks ;) Ik weet nog niet of ik het direct uit school doe of dat ik de kids wat later laat brengen...
Nienke (18-2-05) Jens (7-9-08) Lars (12-4-11)
Anja
Moderator

Berichtdoor Talitha op 31 dec 2009, 13:59

saskia schreef:Talith: ben t heeeeelemaal met je eens: de verassingszakjes.... Onzin!
Ik ben van plan om tijdens Sems kinderfeestje te gaan schilderen op canvas doek (van die vierkante doeken van de action)...en geef die dan mee op t eind....Leek mij een beter plan ;-)

Ja tuurlijk, vorig jaar een doosje beplakt, en dat mocht ook mee. Weet eigenlijk niet of we daar nog wat in gedaan hebben. Oja, de zelfgebakken koekjes natuurlijk, bijna vergeten.
Leuk idee, schilderen! Hoeveel hulp heb je dan?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Talitha
Kleuter

Berichtdoor Femke op 31 dec 2009, 14:07

Anouk heeft nu 3 kinderfeestjes gehad waar telkens zo'n 9 of 10 kindjes rondliepen. Volgens de ouders ging dit prima...
Zelf had ik als kind ook vaak de halve klas langs.
Dus hier 8 uitnodigingen verstuurd, 3 beste vriendinnen, en 5 waar ze ook zeer regelmatig mee speelt :-) Je moet natuurlijk ook naar je kind kijken (en naar de grootte van je huiskamer), Anouk vind wat drukte wel leuk.
Stan gaat naar de creche, vind het niet zo handig als hij erbij is. M'n moeder komt helpen.
We doen het van 13.30-16.30 uur. Taart en limo eten/drinken. Kadootjes uitpakken dmv spelletje. Voor daarna heb ik wat knutsels en spelletjes achter de hand, kijken of er animo voor is (of dat ze liever gewoon willen spelen).
Heb er wel zin in!
Femke
Baby

Berichtdoor muissie op 01 jan 2010, 09:48

ik ben denk ik een van de weinige...maar hier nog geen feestje. Merel heeft er nog niet een keer om gevraagd. Ook heeft ze het nog niet meegemaakt op school dat scheelt ook wel. Ze speelt eigelijk met iedereen en heeft niet echt vriendinnetjes/vriendjes die de voorkeur hebben. Volgend jaar kijk ik wel weer, nu is het gewoon trakteren en thuis met de familie feestje vieren!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
muissie
Peuter

Berichtdoor saskia op 01 jan 2010, 21:20

Talitha schreef:
saskia schreef:Talith: ben t heeeeelemaal met je eens: de verassingszakjes.... Onzin!

Ja tuurlijk, vorig jaar een doosje beplakt, en dat mocht ook mee. Weet eigenlijk niet of we daar nog wat in gedaan hebben. Oja, de zelfgebakken koekjes natuurlijk, bijna vergeten.
Leuk idee, schilderen! Hoeveel hulp heb je dan?

Nou....aangezien Sem op 4 maart jarig is en ik 15e uitgerekend ben....euh, zijn we met 2 en een half?? Ofwel: Edwin, mn vriendin Helma en ik ;-)
Sem heeft denk ik 5 a 6 kindjes en die zet ik gewoon aan de grote tafel neer... We zien wel ;-)
saskia
Dreumes

Berichtdoor Katootje op 01 jan 2010, 23:06

muissie schreef:ik ben denk ik een van de weinige...maar hier nog geen feestje. Merel heeft er nog niet een keer om gevraagd. Ook heeft ze het nog niet meegemaakt op school dat scheelt ook wel. Ze speelt eigelijk met iedereen en heeft niet echt vriendinnetjes/vriendjes die de voorkeur hebben. Volgend jaar kijk ik wel weer, nu is het gewoon trakteren en thuis met de familie feestje vieren!

Hier eigenlijk net zo hoor, waarschijnlijk nodigen we alleen zn beste vriendje uit om te komen spelen en dan krijgen ze een gebakje of zo. (gewoon even wat extra's) Jorrit heeft nog maar 1 uitnodiging gehad voor een feestje maar toen waren we op vakantie. Weet dat het achterbuurmeisje wel een feestje gaat geven en dat hij mag komen en ook zn neefje (als zn kleine zusje wat ouder is) maar hoor hem er zelf nog niet over. Het is dat we geen 3 kinderen achter in de auto kunnen hebben (opel astra station) anders namen we zn beste maatje mee naar Ballorig om daar lekker te spelen. Het kindje is hier kind aan huis (en Jorrit daar) dus dat is dan wel leuk. Maar veel meer zal het niet worden.
Jorrit 28 februari 2005
Sander 11 april 2007
Katootje
Kleuter

Berichtdoor natalie-3meisjes op 01 jan 2010, 23:48

hoi,
ik breek even in, mijn dochter is net voor de kerstvakantie 5 geworden en heeft toen ook haar eerste feestje gegeven. hoe origineel een prinsessenfeest. ik had best wat activiteiten bedacht, maar niet alles kunnen doen. plan dus niet te veel de kids vermaken zich ook met gewoon spelen :blij:
ik had bij de action van die prinsessenkoffertjes gekocht met gips om spiegeltjes te maken. erg leuk. kinderen schilderen en versieren met glitters echt spiegeltje erin en meteen wat leuks om mee naar huis te geven, ik ben nl ook niet van het snoep.

wij deden eerst taart eten cadeautjes uitpakken, had bij de action een zingende kaars meegnomen en die was helemaal hot! de action zit nl niet in de buurt dus bij ons was dit nog niet bekend.
daarna knutselen
schmincken dat deden een vriendin en ik en papa las op dat moment een prinsessenverhaal voor :blij:
spelletjes glaasje trekken
kikker kussen (had op a3 grote kikker geprint en ze moesten geblindoekt met lippenstift de kikker kussen) deden ze dit goed dan draaide wij hem om en zagen ze een hele mooie prins. (ook geprint)
prinsessen disco
friet eten en als toetsje cakeje versieren met glazuur, dit zou het toetje zijn geweest, maar ze zaten te vol van de friet dus werd dit meegegeven naar huis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
natalie-3meisjes
Kleuter

Berichtdoor Silke op 03 jan 2010, 19:53

Wat een leuke foto's zeg! Die hebben zich duidelijk vermaakt, en toch ook jongens erbij ondanks het prinsessen thema :-)

Menno wil ook meisjes en jongens uitnodigen dus moet ook voor beiden leuk zijn, denk dat het ook iets van piraten en prinsessen feest wordt ofzo.
En sjee ja wij kregen inderdaad vroeger ook al iets mee naar huis, pfff wat komt er veel bij kijken he?
traktatie voor op school, feestje, traktatie mee naar huis....
Ik vind het best spannend, zullen de kindjes het allemaal leuk vinden...??

Die plakjes cake versieren vind ik ook een goeie tip!
Afbeelding Afbeelding
Silke
Moderator

Volgende

Keer terug naar Geboren in Januari-Juni 2005