Review Squla

squla01Wat is Squla?
Squla is een online oefenprogramma voor kinderen van de basisschool.
Door middel van meer dan 10.000 quizvragen, games en uitlegfilmpjes over rekenen, lezen, taal, spelling, aardrijkskunde, geschiedenis, Engels en andere basisschoolvakken oefenen kinderen op spelenderwijs thuis.

Vorig jaar hebben wij Ambrasoft getest. Ook dit is een thuis oefenprogramma voor basisschool kinderen. In tegenstelling tot Ambrasoft werkt Squla online. Je koop niet een programma, maar een abonnement om te kunnen inloggen. Een nadeel hiervan is dat je per maand moet betalen of met korting per jaar. Je betaalt ook per persoon. Ambrasoft koop je één keer en kunnen verschillende kinderen spelen. Maar Ambrasoft kan je maar op één pc spelen. Squla kan je op elk willekeurige pc met internet spelen. Je kan het zelfs op de iPad spelen via de speciale apps.

Testoordeel voor de kinderen

squla02

Mijn meiden zijn aan de slag gegaan met groep 2 en groep 5. Vooral de speciale vakken vonden ze erg leuk. Op school is er nog niet veel aandacht voor andere vakken dan de basisvakken (taal, rekenen, spelling), Squla is dan een leuke manier om deze vakken te behandelen. Sommige vragen zijn nog moeilijk. Het gaat dan over onderwerpen die ze nog niet gehad hebben en dan is het lastig om een vraag te beantwoorden. Het goede van Squla is dat je dan een uitgebreide uitleg krijgt. Zo leren de kinderen er echt iets van.
Bij elke quiz die de kinderen doen krijgen ze punten. Deze punten kunnen gebruikt worden om leuke dingen te doen. Dit werkt erg motiverend. Vooral mijn kleuterdochter vond dit erg leuk. Ze wilde gaan kleuren, maar om een kleurplaat te kunnen doen moest ze eerst 100 punten verdienen. Dus ging ze snel aan de slag om 100 punten te verdienen.

Testoordeel voor de ouders
Als ouder kan je via een speciale app op je smartphone bekijken hoe het gaat met je kind. Je kan zien wat je kind gedaan heeft, hoe lang hij gespeeld heeft en hoe je kind het heeft gedaan. Zo kan je goed bijhouden wat je kind kan, waar het moeite mee heeft en waar het juist heel goed gaat. Ik vind Squla een leuke uitstraling hebben en merk dat de kinderen er gemotiveerd mee aan de slag gaan.

Thuis mogen kinderen spelen en zelf kiezen wat ze willen doen. Squla wordt dan ook niet gezien als schoolwerk, maar als een van de mogelijke spelletjes die ze thuis kunnen doen. Als de kinderen dan zelf kiezen om Squla te spelen, dan is het een geslaagd thuis oefenprogramma.

Squla aanschaffen
Je kan nu Squla met een mooie korting in huis halen. Kijk op squla.nl voor de aantrekkelijke kortingen.